Alen Sušić iz Glavine Donje osvaja Njemačku. Radim 24 sata dnevno

vinar glavinaDok mnogi hrvatski poduzetnici posljednih godina naveliko stavljaju ključ u bravu svojih tvrtki, a neki ne mogu ni zamisliti iskorak na tržište Europske unije, jer bi im u zaleđini trebali brojni poticaji i nepresušne državne jasle, Alen Sušić iz Glavine Donje kod Imotskoga svojim vinima sve više osvaja njemačko izbirljivo tržište. 

I to bez problema. Prošle godine u Njemačkoj ga je prodao 12.000 boca, uglavnom po restoranima. Najbolje rezultate postiže sa svojim bijelim kvalitetnim vinom “Jokan”, iz sorte kujundžuša, kojega prodaje po cijeni od pet eura, a dobro mu idu i druga visokokvalitetna, pa i vrhunsko crno vino koje doseže cijenu od 15 eura.

Ipak, za razliku od drugih hrvatskih poduzetnika, koji se neprestano žale, Alen je vrlo odgovoran i angažiran, a kada zatreba, i 24 sata na dan na raspolaganju je svojim klijentima u Njemačkoj. Zna on, kada ima narudžbu, i sam nakrcati kamion i krenuti put Frankfurta, Münchena, Stuttgarta, gdje se već odavno osjeća kao kod kuće. U tome za njega nema velike razlike bila Njemačka ili Hrvatska. Posao se treba korektno obaviti da bi se moglo uspjeti.

– Moja se obitelj vinarstvom bavi već duže vrijeme, a ja ozbiljnije četiri godine i shvatio sam koliko je značajan taj iskorak na europsko tržište. Da bi se uspjelo tamo gdje ima mnoštvo visokokvalitetnih i jeftinih vina iz cijelog svijeta, čak i po cijeni od 2,5 do 3 eura, u prvom redu trebate imati kvalitetan proizvod. Dakle, čisto, pravo vino, bez ikakve muljaže, a uz to i povoljnu cijenu. 

Samo petero zaposlenih

Ako se tome još dodaju i razrađeni kanali prodaje, onda rezultat na njemačkom tržištu ne smije izostati – kaže nam optimistično poduzetni Alen, otkrivši nam kako je ime svojemu uspješnom bijelom vinu dao po pokojnom djedu Jokanu.

Njegova obiteljska vinarija ima tek pet stalno zaposlenih, od toga tri člana obitelji. Istina, tijekom sezone, kada je berba u tijeku, po zaposle još 10-15 ljudi. I to je sve od Alenove poslovne sheme što se tiče radnika. A kod prodajet on je “Marica za sve”, od direktora, radnika, težaka, pa do šefa marketinga, šefa predstavništva, menadžera…

– Samo se takvom racionalizacijom može biti konkurentan. Drukčije ne bi išlo. Moje vino je do sada dobilo priznanja i zlatne medalje na našim sajmovima od Mostara do Zagreba. Ove se godine planiramo predstaviti i na poznatom londonskom sajmu. Godišnje proizvedemo 40.000 boca visokokvalitetnog i vrhunskog bijelog i crnog vina. Zbog sve veće potražnje, ove godine planiramo prošiti proizvodnju, ali samo onoliko koliko nam ostane novca od zarade. Dakle, nema nekih kredita koji bi nas sutra mogli zagušiti – na kraju će Alen.

“Jokan” se svidio i Klausu Peteru Willschu, njemačkom parlametarcu koji iznimno cijeni ovakve poslovne iskorake hrvatskih poduzetnika, jer su oni znak kako se Hrvatska može snaći na tržištu Europske unije. Naime, sam je Willsch u raznim pregovorima vezanim uz ulazak naše zemlje u EU često znao naglasiti važnost iskoraka malih poduzetnika poput Alena. 

ZORAN PAŠKOV / Slobodna Dalmacija
Komentari

Leave a Reply

Your email address will not be published.