Do Ajduka tri putića: 540 metara ceste zavadilo mještane

Ajduci cestaNajopasnijih 540 metara ceste na dionici Lovreć – Imotski postalo je predmet međusobnog prijepora mještana i sve je završilo na sudu, iako se radi o dijelu ceste s nebrojenim nesrećama, koje bi trebalo izravnati što prije. Naime, Županijska ispostava Hrvatskih cesta izradila je projekt koji izbjegava sadašnje zavoje i prolazi s južne strane Ajdukove drage, počeo je otkup terena i pripreme za spajanje na gotovo dovršenu novu dionicu.

– No, onda se pojavio dio mještana predvođenih Markom Perkušićem, imotski odvjetnik i vlasnik dijela zemljišta, s trasom ucrtanom dvjesto metara bliže Ajdukovoj dragi, dvadesetak metara od naše kuće – počinje priču Marko Ajduk, ekonomist poznat kao dugogodišnji direktor Splitske banke u Imotskom, te poduzeća “Trimot” i “Imostroj”, a dvaput je bio predsjednik Izvršnog vijeća. Pokazuje nam prvi projekt Hrvatskih cesta koji je izgradio glavni inženjer Dominko Veža, na temelju kojeg je ishođena lokacijska dozvola i isplaćena odšteta nekolicini vlasnika zemljišta.

 

 – Ne znamo kako ni zašto, pojavila se verzija trase koja je išla neposredno uz našu kuću i čatrnju, uz veliku strmenicu. Kako bi se takav projekt izveo, trebalo bi minirati teren, graditi potporne zidove i nasip. To bi nam protreslo kuću i uništilo život, bez ikakva prihvatljiva razloga – ljuti se Ajduk, pokazujući nam i dva dopisa koje su Hrvatskim cestama poslali nečelnik općine Podbablje Tonči Vuksan i predsjednik Mjesnog odbora Željko Ajduk.

– U znak dobre volje oslobodili smo HC plaćanje komunalnih naknada, a većina mještana Ajduka pristala je na isplatu odštete na zemljište. Ne izmještajte prvobitnu trasu ceste jer se tako radi na štetu našeg zaseoka. K tome, niti jedan od argumenata ne ide u prilog izmještanju; ni tehnički, financijski, imovinskopravni – stoji među ostalim u dopisima na koje Hrvatske ceste nisu odgovorile.

U međuvremenu se među mještanima pojavila i nova, treća trasa preko Ajduka, negdje na pola puta između prethodne dvije, a Marko Ajduk navodi kako su u Hrvatskim cestama neslužbeno doznali da građevinci nemaju pojma o novim projektima. Perkušić je sve dao na Ustavni sud, pa će Ajdukova draga zasada ostati vozačima opasna kakva je i bila.

‘Bez krivina’

 Dominko Veža, glavni projektant ceste Lovreć-Imotski:
– Čujem da su se neki mještani žalili Ustavnom sudu, i sada su radovi na Ajdučkoj dragi zaustavljeni. Oko nekih novih projekata ne znam ništa, Hrvatske su ceste dobile dozvole za prvi projekt, koji je nužan za normalno odvijanje prometa. Sada je tamo pet, šest vrlo opasnih zavoja, a naš je projekt predviđao samo jedan.

 

‘Neka ide pravo’

Marko Perkušić se protivi prvobitnoj trasi, ističući kako je selo također za izmjene:
– Selo hoće da cesta ide ravno jer je to jedino logično. Naime, parcele će izgubiti vrijednost ako ih se presiječe. Sve ostalo su privatni interesi, a Hrvatske ceste moraju izabrati najbolje rješenje.

Piše: Damir Šarac
Foto: Vladimir Dugandžić / CROPIX
Izvor: Slobodna Dalmacija

Komentari
Tagged with

Leave a Reply

Your email address will not be published.