Kako kupujemo: Žene biraju kao u doba pračovjeka

shopping051209ZAGREB – Razlog zbog kojeg žene obožavaju provoditi sate i sate u kupnji dok su muškarci najsretniji kad uskoče u dućan, kupe nešto što baš moraju i pobjegnu na pivo, leži u našoj prapovijesti, prenosi britanski Daily Telegraph. Vrijeme pećinskog čovjeka kad su žene bile skupljačice, a jači spol lovci trajno nas je obilježilo, tvrde znanstvenici.

Teško do pravog ulova

Žene su provodile dane skupljajući i birajući zdravu hranu, zajedno s djecom, a muškarci su bili lovci; unaprijed bi isplanirali koju će životinju tražiti, otišli bi u šumu, ubili je i vratili se. Kao što su nekada lovili – muškarci danas kupuju. “Uslikaju” svoj plijen, uđu, kupe i nestanu. Žene s druge strane satima (danima) traže pravi ulov. Bilo za sebe, dijete, kuću – jer su i nekada provodile cijelu vječnost pokušavajući pronaći najbolje plodove.

Istraživanje je proveo profesor Daniel Kruger sa Sveučilišta Michigan nakon što je s prijateljima proveo zimske praznike putujući Europom. Gdje god bi došli, ispričao je, žene bi prvo željele otići u shopping.

Vječnost za žitarice

“Mi muškarci to jednostavno nismo mogli razumjeti. Međutim, to nije tako neshvatljivo ako se ima na umu ženska sakupljačka povijest: kad god se nađu u nekom novom području, odmah žele istražiti okoliš i pronaći gdje se nalazi najbolja hrana”, rekao je profesor i tako objasnio kako je ženski shopping danas preslika čistog poriva za preživljavanje. Uz to, žene su u doba dok su ljudi živjeli u pećinama morale biti vrlo vješte u biranju plodova. Ako izaberu pogrešnu bobicu ili plod – mogu pobiti cijelu obitelj. Zato, ako imate osjećaj da vaša supruga cijelu vječnost bira između 30 vrsta žitnih pahuljica ili se ne može danima odlučiti između rozog i fuksija ruža za usne – znajte da je to jednostavno duboko ukorijenjeno u njenoj psihi.

Kretanje u muškom čoporu

Muškarci su, s druge strane, morali u vrijeme spiljskog čovjeka biti kirurški precizni u svom pristupu nabavi hrane – odnosno lovu. Osim što su morali donijeti hranu kući, morali su to učiniti što prije kako se hrana ne bi pokvarila. Danas to u shoppingu primjenjuju na sljedeći način – uđi, uzmi, izađi. Zaboravi da si uopće kupovao. Ako se nađete u kupnji i pogledate oko sebe, vjerojatno ćete djecu najčešće vidjeti s majkama. Jednako kao što su ih u prahistoriji žene morale vući sa sobom u berbu bobica, tako ih i danas vuku u shopping. Muškarci su u borbu sa zvijerima uvijek kretali u svom muškom čoporu – kao danas na nogomet.

Najgori odgovor – svejedno mi je

Najnovije istraživanje profesora Krugera može biti pravi priručnik za samopomoć parovima u ovo vrijeme božićne kupnje. Sada će moći razumjeti zašto postoje razlike u odluci o savršenom daru i izbjeći svađe. Najbolje bi bilo da muškarci odluče riskirati jedan dan u godini i, radi mira u kući, s (barem namještenim) osmijehom na licu šutke hodati za svojim odabranicama, nositi vrećice i strpljivo čekati dok one biraju. Svađu ćete, dragi muškarci, izbjeći i tako da ne odgovarate na konkretna pitanja o tome što vam se više sviđa (žuta ili zlatna kuglica za bor) sa – svejedno mi je. Jer, to će biti doživljeno kao krunski dokaz opće nezainteresiranosti za vaš zajednički posao.

Autor: Kristina Turčin, Nađa Irena Fišić


Komentari

Tagged with

Leave a Reply

Your email address will not be published.