10 namirnica koje i dalje jedemo, a ne bismo trebali

ulje sojeBrojni vole eksperimentirati kada pripremaju vlastita jela, ali neke namirnice i nisu toliko zdrave, a koristimo ih svakodnevno.

Pripremanje vlastitih jela zna biti prilično zabavano, a eksperimentiranje raznim namirnicama stvara spoj ukusnih obroka. Međutim, neke namirnice i nisu toliko zdrave, a postale su uobičajeni stanovnici naših kuhinjskih polica, kako piše  Yahoo.

Izdvojili smo 10 sastojaka koje biste trebali zamijeniti za zdravije alternative:

1. Jeftina biljna ulja

Sojina, kukuruzna ili ulja sjemenki pamuka visoko su procesuirana i sadrže velike količine omega 6 zasićenih masti koje znaju stvarati upale. Umjesto ovih ulja, odaberite ulja avokada ili kokosa, koja pomažu i pri gubitku kilograma.

2. Kremaste juhe – konzervirane

Mnoga jela budu upropaštena jer ste ih prelili nekim konzerviranim kremastim juhama, bile one od piletine, gljiva ili nečeg trećeg. Ako već koristite ovakve sastojke, odaberite one organskog podrijetla.

3. Margarin

Neki margarini napravljeni su od procesuiranih ulja. A posljedično uzrokuju upale u organizmu, povezane i s dijabetesom, pretilošću, bolestima srca i rakom. Odaberite domaći maslac, koji sadrži mješavinu ulja koja su manje procesuirana.

4. Teške kreme

Dodavanje sladila jelo može učiniti i prilično nezdravim. Teške kreme prepune su kalorija, a njihova česta priprema lako deblja.

5. Boja za hranu

Umjetne boje za hranu koji mnogi koriste za ukrašavanje omiljenih slastica, nisu sasvim bezazlene, posebice kod djece. Mogu uzrokovati rak, pa i hiperaktivnost kod djeteta. Preporuča se korištenje prirodnih bojila.

7. Umjetni zaslađivači

Iako nisu kalorični, umjetni zaslađivači 700 puta su slađi od prirodnog šećera! Zbog njih često tijekom dana žudimo za još slatkiša. Preporuča se zamjena umjetnih s prirodnim zaslađivačima.

8. Izbjeljeno brašno

Hrani daje ljepšu boju i stvara mekanije namirnice, ali izbjeljeno brašno sadrži kemikalije opasne po zdravlje. Zamijenite ga.

9. Bijela riža

Ne samo da sadrži jedno od najgorih ugljikohidrata, prelako je zamjenjiva da bi ju se toleriralo. Smeđa riža ili quinoa bolje su alternative, ukusne i zdrave.

10. Bezmasni mliječni proizvodi

Puno ljudi komentira laganu teksturu i okus bezmasnih mliječnih proizvoda. Upravo time takvi proizvodi stvaraju nam osjećaj gladi i želju da više pojedemo. Punomasna hrana zapravo je zdravija, a i ukusnija.