Američka visoka škola za menadžment i tehnologiju već dvanaest godina studentima pruža kombinaciju teorije i prakse koja ih lansira u uspješne karijere, a od iduće akademske godine pokreće nove dodiplomske i diplomske studije.

Američka visoka škola za menadžment i tehnologiju u cijeloj je regiji prepoznata kao kvalitetna obrazovna ustanova upravo zbog uspjeha svojih diplomanata; naime, od preko 1200 studenata koji su do sada diplomirali na studiju Service Managementa koji se na dubrovačkom „američkom koledžu" izvodi od 1997. danas je zaposleno više od 85%, mahom na odgovornim menadžerskim pozicijama u turizmu, financijskom sektoru te u državnoj upravi i neprofitnim organizacijama. Rochester Institute of Technology iz države New York u SAD-u, inače osnivač i matično sveučilište ACMT-a, je ohrabren tim uspjehom krenuo u pokretanje novog dodiplomskog studija Informacijskih tehnologija te diplomskih studija Service Leadership and Innovation i Human Resources Development. Kako bismo otkrili tajnu uspjeha ACMT-a razgovarali smo s dekanom Donom Hudspethom.

Imotske novine: Kako biste danas, u 12. godini postojanja, definirali ACMT?

DH: ACMT je dinamična međunarodna obrazovna ustanova i prva privatna visokoškolska ustanova u Hrvatskoj, a svi ponuđeni obrazovni programi su direktno preneseni s Rochesterskog instituta za tehnologiju (Rochester Institute of Technology – RIT). RIT je privatno i neprofitno sveučilište s više od 20000 studenata osnovano 1829. godine. Smješten je u Rochesteru u državi New York i nudi više od 230 različitih međunarodno priznatih akademskih programa pa smo ponosni što smo europska podružnica ovog instituta. Kako bismo demonstrirali našu povezanost na što bolji način, uspostavili smo stalnu video vezu između Dubrovnika i Rochestera, a našim studentima ćemo nakon završene druge godine omogućiti odlazak na semestar na RIT uz istu cijenu školarine kao na ACMT-u; naglašavam istu cijenu jer naši studijski programi u SAD-u imaju i do pet puta višu školarinu od naše što pokazuje njihovu pravu vrijednost!

Imotske novine: Uz spomenutu povezanost s RIT-om, što biste izdvojili kao najveće posebnosti ACMT-a?

DH:  Akreditacija programa u Hrvatskoj i u SAD-u je od početka omogućila ACMT-u da studentima izdaje dvije diplome, američku i hrvatsku što je svakako do danas jedna od najbitnijih prednosti ACMT-a. Dakle, našim studentima cijeli je svijet tržište rada, ali i mjesto gdje mogu usavršavati svoja znanja. Hrvatska diploma usklađena s bolonjskim procesom te američka diploma koju izdaje direktno RIT to omogućavaju.

Od iduće akademske godine pokrećemo nove akademske programe koji su u pripremi već nekoliko godina. Možda neobično zvuči činjenica da za pripremu programa koji se već izvodi u SAD-u trebaju višegodišnje pripreme. Razlog tome su istraživanja o potrebama tržišta rada te praćenje trendova. RIT-evi programi stvaraju vrlo stručan kadar, diplomante koji brzo napreduju i lako nalaze posao. Zbog toga se nude studijski programi na područjima gdje takvog kadra nedostaje. Rezultati svih istraživanja pokazuju da će naši prvostupnici informacijskih tehnologija bez problema nalaziti posao, kao i magistri inovacija u uslugama i razvoja ljudskih potencijala. Mnoge je posebno zaintrigirao diplomski studij inovacija u uslugama jer ljudi inovacije obično vezuju uz tehniku ili eventualno prirodne znanosti.

Zbog toga smo uveli još jednu posebnost koja je praktični primjer Service Innovationa – od sada nudimo takozvani Rolling Enrollment, odnosno trajno otvorene upise na sve studijske programe u kojima studenti sami biraju datum prijemnog ispita, te mjesto između Dubrovnika i Zagreba. Na ovaj način nema straha od preklapanja termina s drugim obvezama, pripremanje se može bolje organizirati pa su budući studenti zadovoljniji. Naši magistri inovacija u uslugama će slične i, nadam se, još revolucionarnije novosti biti u mogućnosti uvesti u svojim organizacijama.

Imotske novine: Ističete praktična znanja i usmjereno obrazovanje. Znači li to da se teorija zanemaruje? acmt030709.jpg

DH: Apsolutno ne! Bez teorije i znanosti nema prakse, kao ni objektivne provjere rezultata. Međutim, cilj ACMT-a je stvoriti diplomante koji su praktičnim iskustvima bili izloženi tijekom studiranja, umjesto da su promatrali samo suhoparne teorije i brojeve. Politika RIT-a je da profesori osim znanstvenih titula i nastavnih zvanja moraju imati i poslovno iskustvo te predavanja povezivati sa svojim iskustvima. Studentima literatura i teorijska znanja cijeli život ostaju na raspolaganju čak i ako ih ne zapamte odmah, ali studije slučaja i primjeri iz prakse se zarezuju u sjećanje i omogućavaju vrlo zrele reakcije na stvarne situacije.

Imotske novine: Cijena školarine za jednu godinu studiranja je 5400 Eura što je poprilično visok iznos za većinu Hrvata. Isplati li se takvo ulaganje?

DH: Apsolutno da. Ulaganje u znanje je kapitalna investicija za cijeli život, sigurnija i od ulaganja u nekretnine, obveznice ili zlato jer vrijednost znanja nikada ne ide nizbrdo, posebno kada je ono ovjereno američkom diplomom prestižnog sveučilišta. ACMT se trudi najboljima pomoći smanjivanjem cijene školarina kroz stipendije kojih će ove godine biti podijeljeno u vrijednosti višoj od 1,350,000 kuna, a mnogi studenti rade tokom cijelog studiranja ili uzimaju studentske kredite kako bi se financirali.

Uspjeh ACMT-a se ogleda u uspjehu naših diplomantica i diplomanata kojima se ponosimo, a on nije došao slučajno; vrhunski program koji se izvodi uz uporabu suvremene tehnologije, međunarodno okruženje, rad u malim grupama, izuzetno motivirani i studentima posvećeni profesori, minimalizirana birokracija i administracija, služba koja studentima pomaže u pronalasku stručne prakse, izboru karijere i konačno traženju posla po diplomiranju te snažna i dobro povezana udruga diplomanata koji su uvijek spremni pomoći svojim kolegama su recept koji nije tajan, ali sastojci imaju svoju cijenu.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here