Brač će dobiti tunel, a cijena kilometra bit će ‘paprena’!; Evo koliko će radovi trajati i što će otočani dobiti > Slobodna Dalmacija

Digitron
1,56 kilometara
dužina je obilaznice
50 milijuna kuna
koštat će izgradnja obilaznice
190 metara
dužina je tunelske cijevi naziva ‘Korito’

Prvi cestovni tunel, barem prema raspisanom natječaju od “Hrvatskih cesta” dobit će i otok Brač! U sklopu obilaznice Ložišća u Općini Milna, gradit će se i tunelska cijev duga 190 metara naziva “Korito”.

Radi se o izgradnji obilaznice toga bračkog mjesta u dužini od 1,56 kilometara, vrijednosti radova 39,5 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno fascinantnih 50 milijuna kuna s plaćenim državnim porezom. Jednostavnim izračunima dolazimo do toga kako kilometar ceste ovdje vrijedi nevjerojatnih 32,051 milijun kuna, odnosno svaki metar ove obilaznice cijenjen je na 32.051 kunu.

A što će za taj novac otočani na zapadnoj strani škoja – dobiti?

Dobit će novu prometnicu koja vodi samo do Milne, do općinskog sjedišta no i mjesta koje nažalost minulih desetljeća samo bilježi pad broja stanovništva. Mjesta koje polako odumire jer zimi ovdje ne živi ni tristo stanovnika.

A buduća obilaznica započet će na državnoj cesti D114 sjeverno od naselja Gornja Bobovišća u smjeru Ložišća, a završavat će ponovnim priključkom na D114 iznad Uvale Vičja luka u smjeru Supetra.

Glavnim projektom predviđena je izgradnja ceste za dvosmjerni mješoviti promet, a kako navodi investitor – područje zahvata karakterizira izuzetno zahtjevna topografija terena, postoji cijeli niz ograničenja koja su utjecala na trasu ceste, odnosno laički rečeno – trebalo se paziti na postojeću mrežu koja povezuje naselja na obali s Ložišćem, pa planirano širenje građevinskog područja s jedne strane, kao i položaj vrijednih poljoprivrednih površina s druge strane buduće ceste.

Prema idejnom rješenju trasa ceste bit će položena prostorom između udoline Veli Dolac, naselja Ložišća i Gornjih Bobovišća, što je zbog samog otkupa zemljišta izuzetno bilo važno – ne prolazi građevinskim i obradivim područjima, te nije u koliziji s važnim infrastrukturnim građevinama.

Na 1,2 kilometra dužine izgradit će se tunelska cijev ukupne duljine 190 metara u kojem će biti instalirana i odvodnja oborinskih voda, pa telekomunikacijske kanalizacije za potrebe investitora, kao i LED rasvjeta tunela uz solarni panel i akumulator. Tunel će imati dva vozna traka i pješačke hodnike, uz sve ostale detalje vezane za sigurnost i normalno prometovanje.

Ovu obilaznicu sutra će karakterizirati i dva T-raskrižja, jedno na početku zahvata za priključak državne ceste D114 iz smjera Milne, a drugi na kraju trase obilaznice. Naime, nakon izvedbe nove obilaznice i tunela, postojeća državna cesta od Ložišća do izlaznog portala novog tunela postaje dio lokalne cestovne mreže koju je potrebno zadržati u punoj funkciji, pa je zbog toga predviđeno izvesti priključak na novu trasu kao T-raskrižje.

Prema procjeni, radovi bi trebali trajati godinu i pol dana, čime će se izbjeći prolaz kroz sama Ložišća, između kuća izuzetno uskom cestom. Zbog čega je ovo malo misto vrijednih spomenika, među kojima je i kampanel majstora Ivana Rendića na crkvi sv. Ivana i Pavla mnogima poznat sa najavne špice legendarne serije “Naše malo misto”, imalo i prvi semafor na otoku.



Izvor: Slobodna Dalmacija

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.