DA su PR i marketing stupovi današnjeg nogometa, zna svatko tko može vidjeti koliko novca baš u taj segment ulažu najveći klubovi na svijetu. Vojske profesionalaca zadužene su da svakodnevno informiraju, mobiliziraju i nagrađuju vlastite navijače po unaprijed uhodanom i prokušanom receptu koji se vrlo malo razlikuje od jednog kluba do drugog. Upravo je takva, svevremenska i sveprostorna dostupnost svakog kluba na svijetu otkrhnula djelić duše današnjem sportu. Ukalupljene objave i bombardiranja generičkim sadržajima na društvenim mrežama zamijenile su svakodnevno tiskano štivo, osebujne kolumne i rezultate s tablicom koje smo nekad iščekivali s više žudnje od prvog poljupca. Ipak, postoji barem jedan klub koji se othrvao učmalosti promocije na društvenim mrežama i koji lucidnošću uskog kruga entuzijasta oduševljava sve svoje pratitelje.

NK Kamen je klub iz Ivanbegovine (općina Podbablje), malenog sela u Imotskoj krajini koje broji 300-tinjak ljudi. Klub nastao 1977. godine nema naročitu rezultatsku tradiciju i upravo sada proživljava najslavnije dane svoje povijesti, kada svoje bitke na zelenom travnjaku vodi u 3. HNL Jug. Ipak, po nečemu su sasvim posebni niželigaški klub, a to je jasno svima koji su barem jednom posjetili njihovu Facebook stranicu. Kreativna šala na vlastiti račun, duhovita i uglađena “prozivanja” rivala, biranje #FejsFace u vidu igrača koji je u tom kolu najviše zapeo za oči navijača samo su neki od formata kojima taj klub svakodnevno veseli one koji ih prate. Samo na toj stranici možete vidjeti vizuale u kojima se poprate i lošiji rezultati na malo drugačiji način. Možete i vidjeti kako su “prognoze” uoči utakmice vrlo osebujne i možete vidjeti reference na pop kulturu kada pobjeđuju, ali i kada gube. Nijedan igrač ni zaposlenik kluba nije siguran od šale na račun svoje forme, zaposlenja, frizure, kilaže ili provala, a sve to uz neizostavan hashtag “#mojklub”.

Popričali smo i s glavnim “krivcem” takvog pristupa, sportskim direktorom i glasnogovornikom Branimirom Jonjićem. On nam je otkrio otkud takva ideja: “Sam koncept komunikacije preko društvenih mreža utemeljen je na originalnosti i interakciji svih naših fanova koji nam se svakodnevno javljaju sa svojim pričama i idejama koje nas vesele. Najveća satisfakcija u ovome segmentu djelovanja kluba su naši najmlađi koji svaku objavu poprate s velikim entuzijazmom i u iščekivanju iduće. Od velike važnosti je činjenica kako je ovakav način komunikacije i vizuala prepoznat i odobren od navijača i članova kluba koji svaku objavu prihvate sa smiješkom, pa taman se i na njih odnosila u malo škakljivom kontekstu. Svakodnevno susrećem ljude koji daju podršku, a to je ono što nas tjera da budemo još kreativniji i to je ono što čini #mojklub.”

Treba napomenuti kako se osim svoje seniorske ekipe podjednako dobro brinu o omladinskom klupskom pogonu koji broji preko 320 djece, kao i ženskoj selekciji, što je zbilja rijetkost. NK Kamen dokaz je kako se s malo može postići puno. Kako je doza entuzijazma, dašak ljubavi i mjera humora sasvim dovoljna da napravite prepoznatljiv i kvalitetan proizvod, iako do prije nekoliko godina za njega nije znao nitko osim uskog kruga fanatika. NK Kamen dokaz je da se čak i na društvenim mrežama, kao ultimativnom dokazu novog doba, može zadržati romantika, fenomen malog i ponosnog kluba koji prkosi modernom nogometu jedinim oružjem koje ima – strašću.

Izvor: Index.hr

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here