Kamenmost – treći put!

Kamenmost - uskoro novo odijelo na staro tijelo

Nakon nekoliko zbunjujućih i neostvarenih najava o zatvaranju prometa na Kamenmostu, a poradi rekonstrukcije staroga mosta koji više nije u mogućnosti nositi veliki teret na svojim leđima, konačno se pristupa radovima koji će za posljedicu imati stvaranje prometnih čepova na cestama po Imotskoj krajini, ali i preusmjeravanje teretnog prometa preko graničnog prijelaza Kamensko. I priopćenje iz Županijskoga centra 112 iz Splita govori da se odustalo od alternativnog pravca preko Imotskoga polja, što je bila prvotna zamisao.

Donosimo cijelo priopćenje koje potpisuje pročelnik Petar Škorić:
Zbog rekonstrukcije mosta preko rijeke Vrljike, od ponedjeljka 29. rujna 2008. zatvara se promet dijelom DC 60 preko starog kamenog mosta u mjestu Kamenmost kod Imotskog. Za vrijeme odvijanja radova sav promet preko Kamenmosta će biti obustavljen. Planiran završetak radova je konac studenog ove godine. Zbog navedenog, promet prema gradu Imotskom, okolnim mjestima i tranzit prema zapadnoj Hercegovini, će biti otežan.

Obilazni pravci (puna informacija):
– Za osobna vozila i autobuse: Lovreć – Studenci – Proložac Donji – Glavina Donja – Imotski ili dalje G.P. Vinjani Donji – odredišta u BiH i obrnuto.
– Za teretna vozila i teretna vozila u tranzitu prema BiH: Trilj – G.P. Kamensko – kroz teritorij BiH – Grude – Vinjani Donji – Imotski ili G.P. Kamensko – odredišta u BiH i obrnuto.

Obilazni pravci (skraćena informacija):
– Za osobna vozila i autobuse: Lovreć – Studenci – Proložac Donji – Glavina Donja – Imotski  i obrnuto.
– Za teretna vozila i teretna vozila u tranzitu prema BiH: alternativni pravci kroz BiH

Obilazni pravci su uredno označeni znakovima za obilaske. Isto tako, na kritičnim mjestima će djelatnici Hrvatskih cesta vršiti fizičku regulaciju prometa u 24 sata. Nepoštivanje njihovih naredbi  u regulaciji  prometa će se tretirati jednako kao i nepoštivanje naredbi policijskih službenika.

Pojašnjenje: Prometnica DC 60 je jedini kvalitetni spoj Imotske krajine prema Splitu i autoputu A1 ili D1 put Zagreba. Istom dionicom  prometuje kompletan cestovni promet prema zapadnoj Hercegovini i šire.
U mjestu Kamenmost DC 60 preko starog kamenog mosta prelazi preko rijeke Vrljike. Od niza mostova on je jedini preko kojeg može prometovati teretni promet. Svi ostali su neadekvatni te širinom jednog voznog traka mogu primiti samo osobna vozila. Već godinu dana traju radovi na rekonstrukciji kompletne dionice (do sada vrlo loše) Lovreć – Imotski, a sada su radovi došli do mosta i zatvaranje je neodgodivo.
Drugi pravac Split – Imotski – BiH  ide dionicom Lovreć – Studenci – Proložac Donji – Glavina Donja – Imotski – G.P. Vinjani Donji – BiH  u mjestu Proložac Donji prelazi preko drugog, još starijeg mosta (15 st.). Najveće vozilo koje može proći preko tog mosta je (uz veliku vještinu vozača) prosječno velik autobus.
Teretna vozila i tegljači nikako ne mogu prijeći preko njega te postoji i opasnost od oštećenja tog (u ovom momentu jedinog) mosta koji je uz to zaštićeni spomenik kulture. Isto tako problematično je i to da teško vozilo, koje bi se uputilo iz bilo kojeg pravca prema tom mostu, nema mjesta za okretanje poradi povratka natrag, već bi kolonu, koja će trajno biti prisutna na tom jedinom pravcu, moralo vraćati stotinama metara vozeći unatrag! Osobna vozila koja u Lovreću ne skrenu lijevo, na obilazni pravac prema Studencima i Prološcu, već produže pravo preko dionice u rekonstrukciji, prije Kamenmosta mogu poljskim putovima zaobići gradilište i nesmetano proći prema Imotskom.
Za te pravce max. nosivost vozila koje može proći je cca 2T, i to sve uz dosta strpljenja. I na ovim najsitnijim pravcima postoje prometni znakovi sa uredno označenim pravcima. Problemima u prometovanju tim pravcima, na sličan način, se pridružuju svi koji dnevno putuju iz okolnih mjesta prema Imotskom u lokalnom prometu. Za vrijeme radova, zbog gužvi oko uskih obilaznih pravaca moguće je kašnjenje redovitih autobusnih linija.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here