Nisam vidio sudar, ali tunel je bio pun dima. Bilo je dosta strašno, kazao je očevidac frontalnog sudara BMW-a i Citroena u tunelu Sv. Ilija.

Teško ozlijeđen je novi hrvatski nadbiskup mons. Ante Jozić

U stravičnom frontalnom sudaru dva automobila u tunelu Sv. Ilija u nedjelju oko 18.15 sati teške tjelesne ozlijede zadobila su oba vozača koji su hitno prevezeni u KBC Split. Nažalost, jedan od vozača preminuo nešto prije 21 sat.  Kako javlja Radio Imotski, riječ je o 24-godišnjem mladiću s imotskog područja. Kako navodi Večernji list, teško ozlijeđeni vozač je novi hrvatski nadbiskup mons. Ante Jozić (52), čije je ređenje trebalo biti 1. svibnja u Splitu.

‘Tunel je bio pun dima. Bilo je dosta strašno’

Policija je potvrdila kako su se automobili sudarili u južnom ulazu u tunel iz pravce Makarske. U oba automobila uz vozače nije bilo drugih putnika.

– Taman sam ušao u tunel kada se dogodila prometna nesreća. Nisam vidio kako su se sudarili, ali sam shvatio da se nešto događa jer je tunel bio pun dima. Vatrogasci i policija su došli jako brzo, a mi smo svi morali izaći iz tunela i pronaći drugi put za vratiti se kući. Bilo je dosta strašno, kasnije sam pročitao kako je jedna čovjek poginuo – rekao nam je čitatelj koji je bio u tunelu Sv. Ilija za vrijeme stravične nesreće.

Nakon nesreće cesta i tunel bili su satima zatvoreni, a promet se preusmjeravao. Promet u tunelu otvorili su tek jutros u 1.25 sati.

BMW se zabio u Citroen: Motor odletio 40 metara dalje?

Navodno je BMW serije 5 u blagom zavoju prešao u suprotni prometni trak i frontalno se zabio u Citroen C4. Fotografije s mjesta nesreće, koje je objavio portal Grude online, pokazuju o kako snažnom udarcu je bila riječ.

– Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je ova tragična nesreća. 24-godišnjak u BMW-u Serije 5, kod nas zvanom ‘Kamatar’, 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom, izvjesno i previsokom, izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije.

O silini udara ‘govori’ to što je motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta  preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan.

Stari BMW-i s jako puno konjskih snaga i pogonom na stražnjim kotačima nesigurni su i opasni

U takvom se vozilu sigurnosni pojas često ‘frajerski’ vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal. A BMW Serije 5, E34, ‘Kamatar’, jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan ‘statusni simbol’ prometno neodgovorne mladeži – navodi prometni stručnjak Željko Marušić za autoportal.

Dodaje kako najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti, često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu ‘piruetu’.

– Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio ‘okidač’ za tragičnu nesreću.  Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću – navodi Marušić.
Smatra kako je nacionalni prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama za mjerenje brzine, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.
Uz to, Marušić smatra da bi anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) trebalo zamijeniti s 3/3 (3 km/h na 100 km/h i 3 posto iznad 100 km/h).

Također, za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ukinuti ih ako uz to imaju i sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja.

24sata.hr

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here