Predsjednik Udruge vinara Splitsko-Dalmatinske županije Ante Grabovac:

Ante Grabovac: Nema straha za proizvođače vina Foto: B. ĆOSIĆU BOCAMA SIVI PINOT S PROLOŠKIH TRSOVA
Neminovan je čvrst dogovor vinara i ugostitelja, tvrdi Grabovac, pa će uz primjerene cijene za svakoga biti kruha — Dogodine pet tisuća boca napunjenih sivim pinotom

IMOTSKI — Posljednju godinu sam povećao prodaju za 25 do 30 posto, demantira prvi privatni proizvođač vina Imotske krajine, Ante Grabovac, sve one priče po kojima su podrumi, puni vina jer ga je nemoguće prodati. Sada, uoči jematve, neki vinogradari u pokušaju da se riješe zaliha cijene obaraju i za 40 posto i čini se da je tek to realna cijena koju je tržište spremno prihvatiti.
A Grabovac koji, čini se, nije bez razloga postao čelni čovjek Udruge vinogradara Splitsko-dalmatinske županije, kaže kako je dugo proučavao prezasićeno vinsko tržište i tada uz pozornu marketinšku obradu krenuo u posao.
{sidebar id=4}– Cijene mojih autohtonih vina ne prelaze šest maraka, a visokokvalitetna prodajem za osam maraka. I kapacitete vagona sam od 1997. godine povećao za sto posto pa ih sada imam deset. U našim vinogradima već je obavljena berba sivog pinota koji ovdje sasvim dobro uspijeva , a vjerujemo da će ubranih šest tisuća kilograma biti dostatno za gotovo pet tisuća boca visokokvalitetnog vina – zadovoljan je Grabovac.
Poznati imotski vinar, koji svoj put probija kvalitetom i jeftinijim cijenama, ima i svoje viđenje izlaska iz vinskog košmara u kojem se našla i većina proizvođača iz njegove branše.
– Neminovan je dogovor nas proizvođača s ugostiteljima, naš zajednički izlazak na tržište. Zajedno trebamo biti i na sajmovima i stalno u kontaktu za dogovor, pa će uz primjerene cijene za svakoga biti mjesta na tržištu. Sve, naravno, treba pratiti visoka kvaliteta obrade vina i ukusna ambalaža. Odmjerenim marketingom treba istaknuti vrijednost naše autohtone sorte, uzdići je na razinu koju danas nema, a posebno treba brinuti o afirmaciji visokokvalitetnih vina – poručuje Grabovac.
U međuvremenu , vagoni neprodanog vina još su uvijek u podrumima PK Imota, a vina ima i u podrumima imotskih vinogradara. Nelojalna konkurencija, neujednačene cijene, te dozlaboga loša marketinška obrada teret je koji će se možda riješiti uz prihvaćanje savjeta onih koji očito znaju kako naprijed.

Piše: Braco ĆOSIĆ

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here