Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) provodi projekt „Identifikacija darovitih učenika u području matematike“. Realizacijom ovog projekta, Splitsko-dalmatinska županija postat će prva županija koja će primijeniti iste instrumente na svim učenicima četvrtih razreda, a radi se o 4533 učenika u 95 škola.

– U projekt su uključene sve škole u Splitsko-dalmatinskoj županiji, čime smo prva županija u Hrvatskoj koja na ovaj način uvodi unaprjeđenje odgojno-obrazovnog sustava. Cilj nam je testirati sve učenike kako bismo identificirali one potencijalno darovite i visokomotivirane učenike i omogućili podršku njihovom cjelovitom razvoju. Školski koordinatori su se ozbiljno i odgovorno prihvatili posla u ovom projektu te im se ovim putem zahvaljujemo na uloženom trudu i vremenu, kazao je Ivica Zelić, ravnatelj Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.

U testiranju se ne koriste klasični zadaci iz matematike, već zadaci koji omogućuju uočavanje potencijala učenika, njihove matematičke kreativnosti i načina rješavanja problema.

– Ponekad zaključak o potencijalnoj darovitosti iznenadi i samog učenika i njegovog nastavnika, jer učenik inače nije zainteresiran, motiviran ili aktivan na nastavi matematike, a ima potencijala koji ostaju neuočeni zbog osobina ličnosti ili nekih drugih razloga. Učenici svakako imaju koristi od sudjelovanja u ovom projektu, jer se upoznaju s ispitnom situacijom kakve ih čekaju kasnije u životu, što im može olakšati pristupanje testiranjima i suočavanje sa stresom ispitne situacije, kao što su npr. ispiti državne mature, kazala je Ana Majić, psihologica CI SDŽ.

Rano uočavanje potencijalne darovitosti omogućuje i pravovremeno pružanje podrške cjelokupnom razvoju darovitog djeteta, zbog čega su prednosti ovog testiranja za svakog učenika nemjerljive. Ovim projektom obuhvaćeni su i oni učenici koji nisu iznimno daroviti u području matematike, već imaju potencijala za razvoj i rast.

Sudjelovanje u projektu za učenike podrazumijeva ispunjavanje testa matematičkog rezoniranja, kreativnosti i rješavanja problema te upitnika za učenike. Upitnike će popuniti i roditelji/staratelji te učitelji razredne nastave, a testiranje će se provesti u njihovim školama u trajanju od sveukupno četiri školska sata.

Učenici koji se posebno iskažu na ovom testiranju, imat će mogućnost sudjelovanja u programima Centra izvrsnosti SDŽ (matematike) u školskoj godini 2021./2022. Potencijalno darovitim učenicima u području matematike, koji zbog ograničenog broja polaznika u CI SDŽ neće imati mogućnosti upisa, škole će, u skladu sa svojim mogućnostima, omogućiti aktivnosti i potporu razvoju njihovih potencijala, a moći će sudjelovati i u drugim aktivnostima CI SDŽ.

Stoga iz Centra izvrsnosti pozivaju roditelje/staratelje na davanje suglasnosti za sudjelovanje djeteta u prvom cjelovitom testiranju svih učenika u području matematike, bez obzira procjenjuju li dijete potencijalno darovitim ili ne.

Sva dodatna pitanja mogu se postaviti putem e-maila info@ci-sdz.hr, a sve informacije o aktivnostima CI SDŽ mogu se pronaći na  https://www.ci-sdz.hr.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here